Koľko bielkovín maximálne v jednej dávke?

//Koľko bielkovín maximálne v jednej dávke?

Koľko bielkovín maximálne v jednej dávke?

Ľudské telo využije 95-98% prijatých živín. Tvrdenie, že na jednu dávku môžete konzumovať max. 30g bielkovín je mýtus, ktorý sa šíri už dlhé roky. Tento mýtus pochádza zo štúdie kde sa meralo zvýšenie proteínovej syntézy po užití 30g a 90g bielkovín. Zvýšenie bolo o 50%.

Táto štúdia však ukázala iba to, že pri zvýšenej dávke nedošlo k vyššej proteínovej syntéze ale neriešila dlhodobú zmenu a pôsobenie vyššej dávky v odstupňovaních časových blokoch napr. 3, 6, 9 hodín po užití. 

Rýchlosť vstrebávania srvátkového proteínu za ideálných podmienok je max. 10g/hodinu a trávenie t.j čas od konzumácie po prvé vstrebanie aminokyselín do obehu je min. 2,5 hodiny a môže trvať až 20 hodín. Toto sú overené vedecké fakty.

Ak chcete maximalizovať svoju proteínovu syntézu je celkom logické prijať ca. 10g BCAA alebo iného šikovneho komplexu EAA a BCAA ca. 30 min pred tréningom aby tesne po tréningu (berem v úvahu tréning od 1,5 až 2 hodiny) boli amináče dostupné telu na potrebné mechanizmy.

By | 2015-07-28T14:04:40+00:00 júl 22nd, 2015|Categories: Články|0 komentárov

About the Author:

Diskusia

Pridaj komentár ako prvý!

wpDiscuz