Pár tipov na to ako často trénovať?

//Pár tipov na to ako často trénovať?

Pár tipov na to ako často trénovať?

Otázka na ktorú odpovedať je veľmi zložité ale aj veľmi jednoduchá. Odpoveď je: Tak málo a najľahšie ako sa len dá. Čo to ale znamená? Všetko je o regenerácií. Telo ma určitú schopnosť ako regenerovať po tréningu, ktorý v princípe telo ničí. Keďže naše telo ja vymakané tak na tieto podnety sa časom pripavuje a silnie čí už nám rastú svaly, alebo vládzeme rýchlejšie bežať ale dvíhať tažšiu váhu. Poznať svoje telo a jeho schopnosť regenerovaž výžaduje veľa rokov skúseností alebo skuseného trénera, ktorý pozná koľko času treba po ktorom tréningu na regeneráciu.

Základné pravidlá, ktorých by ste sa mali držať:
1. Počet tréningových jednotiek postupne zvyšujte. Nezačnite hneď každý deň alebo dokonca 2-fázovo aj keď ste tak kedysi trénovali.
2. Postačujúca doba tréningu je 40 minút. Verte mi je to dosť na to aby ste odtrénovali to čo máte.
3. Ak máte v jeden deň tažké váhy tak je dobré si dať aspoň 2-3 dni voľno od ťažkých váh t.j. 72 hodín
4. Supersérie antagonistických svalov je výborná voľna, nakoľko posilovaním jedného podporujete regenerácia druhého.
5. Nezabúdajte na dostatočný príjem bielkovín, sacharidov a tukov.
6. Kvalitná, vyvážena a zdravá strava je základ.
7. Pravidelný a kvalitný spánok. Ideálne 8 hodín.
8. Príjem dostatočného množstva tekutín
9. Nekopírujte bezhlavo tréningové plány profesionálných športovcov: Phelps, Froning, Klokov trénuje ako Phelps, Froning, Klokov lebo je Phelps, Froning, Klokov
10.Všetko ma svoj čas, občas je hlava silnejšia ako telo ale mala by byť aj rozumnejšie

 

By | 2016-04-21T22:18:59+00:00 apríl 21st, 2016|Categories: Články|2 komentáre

About the Author:

Diskusia

2 Komentáre na "Pár tipov na to ako často trénovať?"

Peter Malovec
Člen
Peter Malovec

Prvá veta hovorí za všetko, teda aspoň pre mňa. Nižší volume no stále dosť dobrá intenzita (váha a rýchlosť prevedenia) je pre mňa ideal. Idem z posilky s dobrým pocitom a nie s vyplazeným jazykom. Telo sa lepšie regeneruje a teším sa na ďalší tréning. Ľahšie sa sleduje a manažuje progress. Ale to som možno len ja a moje telo čo je prestresované alebo čo a sebemenšia výrazná záťaž ho odstaví dlhodobo a spôsobí skôr negatívne dopady na silu, výkon, stavbu tela, spánok atd..

Pomaly ďalej zájdeš 🙂

Petr
Člen
Petr

Ahoj, děkuji za web, udělám si předplatné. Píšeš že by mezi tezkyma vahama měla být pauza 72 hodin, ale když kouknu na funkční tělo nebo strengh, tak jsou těžké váhy ob den, tedy cca každých 48 hodin. Cvicim teď 3xtydne, jen místo někdy vyjde pouze o víkendu na kazdy den, ale pak mám 4 dny regeneraci, nevadí to ničemu? Děkuji.

wpDiscuz