Vox populi 2017-01-28T21:21:45+00:00

VOX POPULI

“Už počas rozcvičky mi bolo jasné, že FTR trénovanie bude niečo úplne iné”

Martin Fides

FTR Training, prémiový člen

S FTR tréningom som začal v auguste 2015 po absolvovaní prvého školenia FTR Fundamentals, kde nás školiteľ a zakladateľ FTR hybridného tréningu Maťo Horniak zasvätil do tajov základov tréningových princípov, ktoré sme si počas semináru mohli – teda museli vyskúšať. Už počas rozcvičky mi bolo jasné, že FTR trénovanie bude niečo úplne iné, na čo si chvíľu (pár týždňov) telo muselo zvykať. I keď nie som úplný začiatočník v cvičení či trénovaní, radím sa skôr k amatérom športovcom, kde hlavne začiatky boli ťažšie, ale nie nezvládnuteľné.

Ako vraví sám zakladateľ, všetko je v hlave, teda v psychickom prekonaní pocitu, keď už to chcete po 8 sérii zhyboch, či 150 – tke Wall balloch vzdať, a vykašlať na celý tréning. Prekonať tento stav ma naučili práve FTR tréningy. Viem, možno si povieš, že veď prekonať túto neľahkú prekážku môžeš v ktoromkoľvek „Crossfit“, či „Funkčnom“ gyme, kde ťa povzbudzujú kamoši, ale nie veľa trénerov na Slovensku ti dokáže denno denne koncepčne pripraviť tréningový plán – cyklus, ktorý má hlavu a pätu.

Zabudni na bicepsové zdvihy s jednoručkami, či rozpažovanie (Áno v minulosti som tieto cviky sám cvičil) a príprav sa na tony nadvihaného železa cez rôzne variácie drepov, mŕtvych ťahov či vzpieračškých techník. Možno si ten prípad ako ja pred cca 3 rokmi čo nevedel čo je trh, či nadhod, ale ak máš cieľ sa neustále posúvať vpred a učiť sa novým veciam, tak absolvovanie kurzu vzpierania ti nebude robiť najmenší problém a následne vedomosti a zručnosti zaras pretavíš aj v jednom z tréningových blokov FTR trénovania.

Mimochodom základnom FTR tréningu je poriadna rozvička, Väčsinou pozostáva so sérii cvikov, ktoré pripravia telo, kĺby na hlávnú tréningovú časť.Príklad: Ak máme dnes nohy, pozostavajúce z drepov, či cleanov, tak rozcvička je tvorená napr. z thrusterov, či burpees,výpadov, atd. Ver mi už počas rozvičky zistíš, že vytužené telo – zdravie, nezískaš nikdy len tak zadarmo. Ale len a len tvrdým a správnym trénovaním.

Podľa trénigového cyklu sú hlavné tréningové časti silové doplnené o asistenčné cviky a v úplnom závere tréningovej jednotky sa väčšinou upiera pozornosť na (nielen) kondičnú stránku.

Z viditeľných a hlavné merateľných výsledkov, ktoré mi FTR tréning za ten necelý rok priniesol sú:
– zlepšenie drepu (nakoľko som vysoký a bohužiaľ mojou nevedomosťou som mu nevenoval v minulosti veľkú pozornosť) zo 130 kg na 165 kg
– zlepšenie mŕtvého ťahu zo 190 kg na 230 kg
– zdvihnem sa už dokonca aj pár (cca 13) krát striktne na zhyboch (áno nič moč, ale pri výške 193 cm a tuleních 98 kg je to celkom fuška)
– striktne dám nad hlavu cca 80 kg
– nemám problém zašprintovať o 5:40 na vlak cestou na tréning 😉

– urobila sa mi dokonca aj korytnačka na bruchu (Inak prechod na FTR jej výrazne napomohol)
– aj som sa naučil niečo nadhodiť či trhnúť či vyšplhať sa na lane.

Spomenul som slovo „naučil“. Nikto múdry z neba nespadol a aj ja som sa musel rôznym novým cvikom, ktoré boli a sú súčasťou FTR tréningu, tak aby som ich vykonával technicky čo najsprávnejšie.Neustále sa snažím investovať sám do seba tak, aby mi FTR trénovanie pomohlo prinášalo čo najlepšie výsledky.

Tí z vás, ktori hľadáte zmenu či máte pociť, že stagnujete, chcete sa zlepšiť či pripraviť na novú športovú sezónu odporúťam FTR hybrid tréning, ktorého zakladateľom je Martin Horniak. Touto cesto sa mu chcem poďakovať za všetok čas, ktorý venuje príprave tréningov, štúdiu materiálov a zdokonaľovania FTR tréningu.